Yber

Idag är det en yberhärlig dag! Flis har varit på underbart humör och jag likaså. Idag funderade jag på om hon var 15 år. Vi lekte i hennes rum och hade skoj när tar fram en våtservet, torkar sig om munnen, reser sig och går iväg till köket. Jag följer efter och ser att går fram till sopluckan, öppnar den, kastar sitt smutspapper, stänger och går tillbaka till rummet. Som en annan vuxen? Jag blev helt häpen!

Det är också en yberhärlig dag för en öl på en uteservering. Därför ska jag och fru ordförande ta oss en sådan om någon timma. Jag har nyfärgat hår och blommig klänning. Jag har plockat fram alla mina gamla klänningar som jag hade i gymnasiet. Hade glömt att de fanns, och glad är jag för det i denna fattiga pengartid. Nu blir det en blommig sommar!

Kom å tänka på just denna tid för två år sedan. Dagarna precis innan jag vart gravid. Tänk så otroligt lite jag visste om detta liv då. Flis fanns inte. Svårt att fatta. Då sprang jag och Bestemalen runt på söder och drack upp mina sparpengar (som hade varit väldigt bra att ha nu), ehee. Vi hade bestämt oss för att inte skaffa barn och man förns vi var 30, planerade att åka till Irland och aldrig komma tillbaka. Ja, så mogna var vi. Men ack så glad jag är idag att jag fick det där lilla barnet, trots våran bestämelse.

Undrar ni vart bestemalen är så kan jag berätta att hon fortfarande är i Nice. Dock oklart vad hon gör där. Hon kommer om två veckor. Yberbra! Mycket Yber idag. Vad betyder det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0