Fredag

Fredag, fredag. Det är fint med fredagar.

Flisan vaknade 05:20 imorse (INATT) och ville leka. Det ville inte jag. Men, jag blev tvingad. Halvt död lekte jag titt-ut tills flisan tröttnade på det och ville leka "Risigt till" Den går ut på att jag håller i henne och säger "Nu ligger du risigt till, ett två tre" Sen kastar jag henne ner på sängen och så rullar vi till kanterna och jag säger "ooooh nu ramlar vi" och Flisan skriker av skratt. Jag tror vi ägnar ca tre timmar om dagen åt denna lek. Hon visar att hon vill leka den genom att krypa/rulla/åla sig till kanterna och säga "ooooh" "Risigt till" kräver en pigg mamma och eftersom jag vara lika pigg som min kaffebryggare som inte ger en droppe kaffe, så avböjde jag. Istället gick vi upp. Satte på nyhetsmorgon, drack välling och pulverkaffe (blä).

Efter att jag misslyckats med att få Flisan och mig själv att somna om satte vi igång dagen. Vi mötte Ruben och Elin i spöregnet. Av någon dum anledning äger jag inte ett regnvänligt plagg. Min fejkskinnjacka och mina fejkläderstövlar är nog förstörda för alltid efter denna dag. Det var ju något hutlöst regn! Vi hängde några timmar på biblioteket, lånade böcker, käkade god lunch och lekte i lekhörnan. På hemvägen somnade Flisan utan napp, sittande i vagnen. Har nog aldrig hänt förut. Jag lyckades, utan att hon vaknade, bära upp henne till sängen. Och där låg vi däckade i två och en halv timma! Guld värt. Men ännu mer guld värt vore det om Flis ville sova de timmarna på natten istället.

En stund efter vi vaknat var det dags att bli hämtad av pappa. Några slängpussar och kramar senare begav de sig och jag stack ut och sprang i det nu härliga vädret. Trodde jag. Jag hade kommit ca 4 km när världens jävla storm kom + hagel. Jag sprang precis vid en å, och den kraften från stormen gjorde att jag seriöst höll på att ramla i. Jag sprang in mot träden, och stod där, dyblöt och kall. Fick lite ångest över att det var 4 km hem och funderade på att ringa taxi (Som att den skulle kunna ta sig dit på en stig som rymmer en människa) Dock lugnande vädret ner sig och jag sprang hem, snabbt så snabbt, att jag nästan torkat när jag kom hem.

Kvällen har jag spenderat hos Aholas och deras vänner. Mycket trevligt! Nu ska jag mysa i soffan. Imorgon ska jag och Flis laga mat tillsammans med Matilda och Pontus. Hade också tänkt att totalrensa i lägenheten. Lite sorgligt att den ser ut som den gör ibland. Men nu jävlar ska vi hålla den städad!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0