Jag har ett kontor!

Jag har byggt ett kontor. Vuxet va? Såhär gick jag tillväga:

Tvingade min pappa att skänka deras skrivbord till mig, tvingade honom att skruva isär det, köra hit det och skruva ihop det igen. Jag flyttade ner ca 1000 saker från klädkammaren till mitt förråd. Tog upp alla kläder jag äger, som i tre månader legat i en enorm hög på golvet och hängde in dom i den tomma klädkammaren. Flyttade sängen (Flis satt i medans jag flyttade och skrattade ihjäl sig åt att sängen rörde sig, och att jag ramlade), puttade skrivbordet till en vägg och inredde med lite saker som såg viktiga ut. Vips, ett kontor! Känner mig väldigt vuxen, viktig och högavlönad.

Denna helg har vi annars sjungit på brölopp, grillat hos mina föräldrar, ätit chokladpudding, vaknat alldeles för tidigt, varit på utflykt och storhandlat. Och nu sover Flis i vårt nyinredda sovrum. Inatt tänkte jag gå All In för att försöka vänja henne av vid att dricka välling på nätterna. Har en flaska vatten redo, och vägrar hon, får jag tyvärr vara den grymma morsan. Nångång måste hon ju sluta och för tändernas skull är nog inte två till tre nattmål riktigt vettigt...

Imorgon och på tisdag ska jag jobba. Tror att det blir de sista jobbdagarna detta halvår, om jag inte lyckas få några dagar i sommar. Med det säger jag godnatt.

Bild från dagens utflykt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0