Hallå!

Vilken fin helg det varit! Och bra dag idag! I lördags åkte jag tillsammans med Pontus, Matilda och Flisan till Eskilstuna för att besöka deras Pridefestival. Vi ska ju ha en i Örebro i Augusti, för första gången, så vi tyckte det var ett ypperligt tillfälle till att få inspiration och roliga ideér. Och det fick vi!

Igår firades mors dag. Den person som ska fira mig är ju 15 månader och inte så införstådd med vad sovmorgon, frukost på sängen och sådant är så vi lade krutet på att fira min mamma. Jag köpte fina blommor och lagade god mat. Lillebror ordnade hennes favvofrukost och sedan åkte vi på utflykt tillsammans med Bestemalens familj. Ånnaboda blev det. Där åt vi goda sallader, åt daimglass och massor av bullar. Flisan lekte i vattnet. Eftersom jag, klantigt nog glömt extra kläder, var jag noga med att hon inte skulle blöta ner sig. Dock misslyckades det när min mamma tog över leken med henne och lät henne bli blöt. Hon trodde såklart att jag hade med extrakläder. Fick lite panik när hon kom upp dyngsur, men tur nog var det varmt och hon kunde gå utan byxor ett tag. Efter allt fika gick vi upp en bit i skogen och jag, Bestemalen och Flisan gick in i en vindskyddskoja, eller vad det nu heter. Det ser ju ut som en koja. Flisan sprang emellan oss och gav oss pussar och kramar. Sedan låtsades hon springa in i väggarna och sa "AJAJ" och skrattade förtjust. Tänk att hon fått min humor. Det där med att springa in i saker. HAHA! Hon ÄR så rolig!

På kvällen lagade vi tacos och jag åt nog för 7 personer. Jag är fortfarande mätt, över ett dygn senare. Flisan belönade mig, för allt bra jag gjort för hennes mormor på morsdag, med att sova gott. Jag vaknade till och med innan henne och var pigg, det händer väldigt sällan annars. Efter picknickfrukost var det dags för henne att hänga med sin far och för mig att jobba. Idag var det semenarium om tillgänglighet i kulturen för döva och hörselskadade. Väldigt intressant. Därefter styrelsemöte och sedan avslutades dagen med en Killkennyöl på Bischop. Bra dag! Är sådär lite upprymd. Brukar bli så efter dagar som gett mig mycket. Tacksam och glad för det säger jag godnatt. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0