Fräknar

En tisdag har gått, en varm en! Jag har varit ute med förskolebarnen hela dagen och fått ca 500 mer fräknar. Ingen färg. Flis, som blir insmord med 50 och alltid har täckande kläder på sig, är brunare än mig. Hon hade tur och fick sin pappas hudnyans, och slapp min bleka som bara får miljoner fräknar och lite rött.

Idag är det en såndär tvångskväll. Då jag tvingar mig att sitta uppe till midnatt för att se hur mycket lön jag kommer att få. Den kommer ju på fredag men på onsdagen kan man ju se saldot, vad man kommer att få... Jag gillar att planera hur jag ska fördela pengarna, och det gör jag gärna direkt när jag vet hur mycket jag kan göra budget med. Dock har det aldrig hänt att jag följt budgeten. Vet ni varför?

Nappar. Ja, NAPPAR! Det är de som ruinerar mig. Ett paket nappar kostar 50 spänn och innehåller 3 stycken. Flis kastar ca 3 nappar om dagen. 7 dagar i veckan. 7x50=350. 350x4=1400. FJORTONHUNDRASPÄNN går åt i månader på nappar. Då har jag ungefär 300 kvar till resten. Okej, jag överdriver lite men hennes nappkastande gör mig inte rikare direkt. Har ni nu tänkt att lämna ett förslag att hon ska ha napphållare, låt bli. Jag har provat, och hon kastar den med. Om ni går till oset nåndag, dit vi går varje dag, kan ni kolla efter Flisans nappar, de ligger nog lite varstans på vägen.

Nu ska jag inte sitta här och vara arg på Flisan. Hon vet ju inte att man inte får kasta nappar. Hon tycker ju att det är kul. Och kul ska ju barn ha. Hur kom jag in på detta? Just det, pengar. Pengar är väldigt tråkigt att skriva och prata om, så nu lämnar jag det.

Och faktiskt lämnar jag nog bloggen för ikväll också. Jag blev plötsligt väldigt hungrig och ska se om det finns något ätbart i kylen. Hey!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oh, jag skulle bli smått hysterisk om Theo kastade bort sina nappar. Särskilt nu när jag beställt dyra men fina (glittriga) namnnappar :) Tack och lov ger han sig inte på napphållaren utan nöjer sig i så fall med att kasta nappen så långt napphållaren räcker, vilket blir ner i knät :D

2012-05-23 @ 00:11:28
URL: http://underthewall.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0