Godisförbud

Ni vet när man var typ 12 och hade godisstopp. Det var populärt att ha godisstopp och få 1000 kr om man klarat det. 1000 spänn var ju värt ca en miljon som 12åring! Oj vad rik man var! Jag klarade det tyvärr aldrig. Vissa kompisar åt godis jämt, fast sa till sina föräldrar att de hade stopp. Och fick sina 1000 kr. Det klarade jag aldrig heller. Berättade ALLT för mina föräldrar när jag var mindre. Och det mesta nu med faktiskt, haha. Godis och dåligt samvete kan jag inte hantera.

Min relation till lösgodis har varit osund i många år. Det har varit antingen frukost, lunch eller middag nån gång per dag. För några månader sen bestämde jag mig för att rädda mina tänder och ha förbud i 5 månader. Bestemalen bestämde att om jag bröt det var jag tvungen att ha moderattröja på 1 maj. Jag bröt det efter 3 dagar. Och bröt avtalet. Jag hade INTE moderattröja på 1 maj.

För några dagar sedan läste jag en artikel om att för mycket godisätande kan resultera i att man tappar tänderna. Ja, tappar. Jag trodde de blev gula och grå. Men att man skulle tappa dom, det visste jag inte. Då bestämde jag mig igen och bad återigen Bestemalen att komma på ett hemsk straff om jag bröt det. Hon sa "Du ska ge mig 1000 spänn" och vi skakade hand. Jag frågade henne om jag skulle få 1000 spänn av henne om jag klarade det. Det skulle jag inte få. Men men, nu har jag godisstopp över sommaren. Har haft det i tre dagar. Hittills går det bra.  Mina tänder är räddade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0