En söndag

Min lilla dotter ligger och sover. 19:28!!!! En historisk kväll. Hon har aldrig somnat såhär tidigt. Själv gör jag inte mycket mer än att ladda inför två dagar med projektrapportsskrivande. Inte en sekund får jag vika från skrivandet, annars kommer jag inte hinna färdigt. Har lovat mig själv att efter den här kursen är slut ska jag aldrig i mitt liv skjuta upp en enda skoluppgift igen. Håller jag det inte får Bestemalen 1000 kr. Jag ber henne alltid komma på straff åt mig om jag inte klarar saker jag påbörjat. Hon säger alltid "Då ska jag ha 1000 kr" Hon blir rik på mina misstag.


Det händer annars inte så väldans mycket i livet. Jag har börjat ta ut föräldrardagar för sommaren. Det blev inga sommarstudier som jag hade tänkt. Fanns ingen kurs jag kände att jag skulle få nytta av och då känns det ju en aning trist att ta lån för det. Sista föräldrarledigheten innan Flis början på förskola. Jag bävar och längtar. Längtar efter att se henne på ett ställe där jag är nästan säker på att hon kommer att trivas. Bävar inför att vara ifrån henne mer på dagarna. Tänk att man kan sakna någon så att det gör fysiskt ont, bara om den är borta en dag. Föräldrahjärtat är känsligt, det har jag märkt, minst sagt. Vi hade tur och fick tillslut den förskola som jag från allra första början ville att hon skulle få plats på. Fick höra tidigt att det var sjukt lång väntetid där så jag har inte ägnat den förskolan så mycket hopp om att få plats. Inte så lite paff blev jag när de ringde och sa att vi stod näst i tur, jaaa!

Det ska också bli väldigt spännande att börja plugga på riktigt. Har bestämt mig för att läsa två A-kurser på rad, sedan två B-kurser, pausa de ämnena med en retorisk kurs och sedan läsa den återstående C-kursen, för att få en kandidatexamen. Genus blir A B C, sociologi blir A B och retorik A. Tre år kommer det ta. Jag borde egentligen inte skriva att jag har bestämt mig, för jag vet att det aldrig blir som man bestämt. Kommer säkert bli intresserad av tårtor eller grodor och plugga det istället. Kandidatexamen i Grodvetenskap med Tårtfyllning som Biämne. Hehe.

Jag var sjuk i en och en halv dag ju. Då vande jag min kropp att äta massa glass. Då för halsens skull. Nu har jag inte ont i halsen längre. Men två paket glass kvar. Den måste ätas upp. Mot frysen! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0