Det godaste och det äckligaste

Idag är en dag utan att jag har något att göra. Kanske har jag sommarlov måndagar och tisdagar då Flis är hos pappa? Ja, för inget jobb har jag ju. I alla fall, när man inte har något att göra så börjar man tänka på oväsentliga ting. Idag tänkte jag på vad jag tycker att godast i världen och äckligast i världen. Efter som jag har godisstopp pga av mitt godismissbruk får jag inte tycka att godis är godast i världen. Jag får inte tänka på godis. Så inget typ av godis står alltså inte med på min lista...även fast godis varit mitt himmelrike sedan den dagen mamma och pappa inte längre sa "Bara godis på lördagar" och de ansåg att jag var vuxen nog själv att se efter mina tänder och hälsa. Tänk vad fel de hade. Jaja. Kanske världens mest ointressanta inlägg. Varför skulle ni bry er om vad jag tycker är gott och mindre gott? Men nu när jag ändå skrivit en lång inledning kan jag ju lika gärna skriva den.

De tio godaste enligt mig utan inbördes ordning

1 Pennepasta med jättemycket ost, ketchup, majs i en röra.
2 Halloumiost
3 Pizza med pommes
4 Sourcreamchips med ostdipp
5 Cheesecake
6 Jävligt kladdig kladdkaka med mycket grädde
7 Stekt banan
8 Häägen dazz-glass
9 Ben and jerry-glass
10 Potatisgratäng


Min mamma säger alltid "Man säger inte att det är äckligt, man säger mindre gott" så jag får väl följa min uppfostran.

De tio mindre godaste enligt mig utan inbördes ordning

1 Senapsill
2 Oliver
3 Makrill
4 Likörtryffeln i en paradisask
5 Tonfisk
6 Rödbetor
7 Kroppkaka
8 Skaldjur
9 Kräftor
10 Räkor


Det var allt för mig för studen, hej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0