Vill sova men har en tvångstanke

Och den tvångstanken är att jag måste betala hyran innan jag lägger mig. Pengarna kommer ju in på kontot 00:00 och då står jag beredd. Anledningen är att Melins Fastigheter, som jag hyr av, har en tävling som heter "Betala hyran först och få hyresfritt i fem år" Nej, jag skoja. Men hade det funnits en tävling som hette så, då hade jag legat bra till!

Flis har däckat i soffan ikväll igen, det gör hon nästan jämt. När jag lämnar soffan för kvällen bär jag in henne till vårat rum och hon lyckas, för det mesta, fortsätta sova. Snart ska hon få en ny vagn också! Jag beställde en precis, (tack och lov för hennes födelsedagspengar) och nu hoppas jag på vagntur! Vi har ju haft lite otur med vagnar. Första gick sönder, andra gick sönder och den tredje blev snodd. Allt har hänt när jag haft vagnarna och antingen är jag jävligt dålig på att köra vagn och ha de i säkert förvar, eller så har jag fått en vagnförbannelse. Men denna nya, oh du vackra vagn, ska jag köra lugnt och inte få snodd och kanske göra någon antiförbannelsesession på den, nån som kan sånt?

Här är vagnen!



Annars har jag jobbat idag. Jag var syslödjslärare. Jag var inte någon vidare bra syslöjdslärare eftersom jag inte kan sy ett enda stygn. Efter jobbet sprang jag hem till Erling och hämtade Flis. Påvägen hem fick jag höra ett nytt ord från Flisan. Hon pekade på alla fåglar och sa "Gåge". Det kommer fler och fler ord nu, i alla fall goda försök till att uttala orden. Jag inbillar mig att hon förstår mycket av det jag säger efter som hon brukar svara med Ja eller nicka samt Nej eller skaka på huvudet. Ja, nu svävade jag ut lite här, men det är så spännande med hennes språk! När hon sitter för sig själv och pratar babyspråk undrar jag så vad hon säger... vad det betyder... Älskade Flisi!

Resten av veckan är lugn. Bara ett möte imorgon, inför 1 maj. Godkväll på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0