Pizza med pommes.

Jag älskar pizza. Så o t r o l i g t mycket. Nästan lika mycket som tacos. Men min relation till tacos är inte sund så jag har skrivit avtal med mig själv att inte äta tacos under april månad. (såg det som en lätt livskris när jag åt tacos till frukost lunch och middag i två veckor) Back to pizza. Ikväll är det fredag. Jag är barnfri, ingen aktivitet eller ork för krog OCH det snöar ute. Perfekt för pizzamedpommesonline. Utan pommes, ingen pizza.

Det är då helskotta vad påverkad man blir av vädret. Jag blir grinig och sur. Flisan likaså. Vi har stannat inne (med undantag för en snabbvisit i sörbyängen för att hämta en gitarr) och försökt leka men båda har varit mer sugna på soffan och välling och kaffe under täcket. Vi kollade på Bullerbyn och Emil i Lönneberga. Båda gillar Bullerbyn bäst. Vi är nog rätt lika ändå, jag och min dotter. Förutom att jag tar ut min ilska på andra vis än att lägga mig ner på golvet, skrika vilt och slå på mig själv.

Imorgon ska jag ha en spelning. Det var ett tag sen nu men senaste tiden har några stycken ramlat in och det är väldigt kul! Det där med spelandet avtog rätt rejält när Flisan kom. Vet ej varför, hon har ju aldrig varit något hinder. Dock är jag fortfarande så dålig på gitarr och jag skäms att jag aldrig tar tag i och utveckla det. Det skulle ju faktiskt gå rätt snabbt, jag har ju hyfsade grunder. Kanske en gitarrkurs vore på sin plats.

Nu kom Pizzan! Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Maria

mmm... kebabpizza med pommes är gott ! Pizzerian i vivalla hade faktiskt en bra sådan. Superkebab hette den - man hör ju på namnet att den är bra. super t.o.m.



Skönt för dig att flisan tycker om att slappa i soffan. Theodor har ännu inte upptäckt tjusningen med detta.



Det är roligt att du kommit igång att blogga igen :)

2012-04-20 @ 23:03:43
URL: http://underthewall.tumblr.com
Postat av: Johanna

Åh, kul att du har ny! Ska läsa den!



Hälsa Theo från mig och flis!

2012-04-20 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0