Flistalk vid lunchen

Flisan - God mat du hade lagat idag, mamma! Får jag äta med båda händerna? Det är lättare än med bara en.
Jag - Tack gumman. Men försök att äta med skeden. Jag vet att du kan!
Flisan - NEJ! All mat halkar av och hamnar på golvet och då måste du böja dig och ta upp det och då kan inte jag låta bli att rycka dig i håret med mina kladdiga händer. Därför är det bättre för båda att jag äter med båda händerna. Säg ja nu!
Jag - Ja ja... bara du äter.
Flis - Vart har du lärt dig laga mat mamma?
Jag - Faktiskt så är jag rätt ny på att kunna det. Har lärt mig för att jag ska kunna laga bra mat till dig. Så du växer och blir stark!
Flis - Jag är redan stark. Bara så att du vet!
Jag - Det är bra det, men så här då. Jag lagar mat för att vi ska ha det trevligt tillsammans.
Flis - Hehe...
Jag - Vad är det?
Flis - Du ser rolig ut när du tuggar.
Jag - Du ser också ganska rolig ut med mat i hela ansiktet
Flis - DU kan ha mat i hela ansiktet. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Jag - Men älskade vän, jag skojade bara!
Flis - Jag får skoja med dig. Men inte du med mig. Kan jag få mera mat?



Kommentarer
Postat av: Linda

Haha jag verkligen älskar din blogg! :)

2012-04-28 @ 16:06:33
URL: http://lindasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0