En bra söndag

En fin söndag har vi haft, tösen och jag. Vi vaknade hemma hos mina föräldrar, alldeles för tidigt enligt mig, och gick upp till en regnig värld. "Oooouuu" sa Flis och pekade mot spöregnet. "Snyft" grät jag tillbaka. (HATAR VÄDRET). Flis skrek efter frukost och väckte därmed sin mormor som tillsammans med sin make varit ute och slirat på parmiddag långt in på natten. Vi åt en lång frukost tillsammans, i kaos och kladd.

Efter lite häng i huset fick vi skjuts hem till lägenheten och efter att ha panikstädat lägenheten på en kvart fick vi finbesök av Bella, Olle, Noel, Emma, Mattias och Ludde. Ungarna levde rövare och fick frukt. Vi vuxna (Eller äldre ungdomar som låter bättre än vuxna) satt på golv och i soffa och fick choklad. Rättvist och bra där. Ettåringar är väldigt roliga att betrakta, när de leker tillsammans. De pussas, slåss, ger saker till varandra för att sedan snabbt ändra sig och rycka tillbaka och springa därifrån. Både Ludde, Noel och Flisan är rätt vilda och tuffa av sig så de leker bra ihop.

När chokladen, frukten, barnen och de äldre ungdomarna var helt slut sade vi hejdå och jag och Flis gick och lämnade tillbaka två filmer som jag hyrt, fast inte sett. Jag hyr jämt massa filmer, men jag hinner aldrig se dom, ful ovana som jag måste sluta med. Sedan gjorde vi ett besök på ekershallen i hopp om att hitta en kalender. Jag måste ha en! Har glömt flera möten senaste veckorna och det är hög tid att jag börjar skriva ner, ALLT! Men, Ekershallen hade inga kalendrar och vi begav oss hem med sänkta huvuden. Fast sen blev vi glada igen när kamrat Matilda kikade förbi. Hon fick se på när Flis åt krämig laxpasta med händerna och fötter. Det var en rolig syn.

Och så nu sitter vi i soffan. Eller Flisan ligger, för hon somnade när vi läste godnattsaga. Fick byta blöja och sätta på pyamas medan hon sov. Lustigt att man kan fortsätta sova då. Nu väntar en ny vecka och som som varje söndag lovar jag mig själv att jag ska "börja planera bättre och ha mer rutin på vardagen" Det blir aldrig så men den här veckan kanske jag lyckas. En bra söndag har vi alla fall haft! Nu säger jag godnatt skohatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0