Måndag

Puh. Ingen tillgång till dator på flera dagar. Började hänga hos mina föräldrar för fyra dagar sedan och blev kvar tills idag. Visst, Petters dator finns men jag misstänker starkt att hans dator snart kommer möta samma öde som min gamla - börja ryka och lukta eldad. Jag delade med mig av mina misstankar till min käre bror, men han ville inte inse faktum utan propsade på att datorn var i fint och perfekt skick. Så, av rädsla för att bränna sönder en till dator valde jag dessa dagar att vara utan, därav inga blogginlägg.

Så lite uppdatering här då. Jag och Flisan lever livet gott. Hon har hakat upp sig på att säga "mamma" och ibland kommer det oavbrutet ur hennes mun i en timma. Samtidigt som sträcker sig upp mot mig med blicken "Ta upp mig nu, annars dör jag", vilket jag då gör. Hon kanske stannar i min famn i en halvminut, sen vill hon tillbaka till sitt älskade golv och utforska varenda liten atom med omsorgsfullt intresse.

Vi har också inhandlat cykel och barnsadel. Tror vi cyklat 10 mil redan. Gata upp och gata ner far vi fram. Flisan sitter nöjt därbak och slår mig i ryggen, pratar för sig själv eller sover. Riktigt suveränt är det i alla fall och jag tror vi kommer ha många roliga utflykter med denna cykel, som jag döpt till Thorda.

Och utanför mammalivet är politiken i full vals. Vi planerar alternativ jul, diskutionsgrupper och diverse andra aktiviteter där partiet ska synas. Mitt första möte i kultur och medborgarnämnden gick av stapeln förra onsdagen, och även de var intressant, trots att jag har väldigt mycket att lära innan jag kan sätta mig in i det på allvar. Inför vintern och våren är det väldigt mycket intressanta evenemang inom politiken och jag ser verkligen fram emot det.

Gillar det här. Liksom att ha som två liv. Ett som mammaledig och ägna all min tid till dottern. Sedan, när hon lagt sig för natten/är hon sin pappa, kan jag syssla något jag brinner för. Jag känner att jag växer som människa i de båda världarna och de kompletterar varandra så bra, det blir aldrig splittrat.

Ingen måndagsångest idag inte, det märks va? Jag är verkligen på toppenhumör. Och nu kom visst Flisan tillbaka.
Hej!


Kommentarer
Postat av: Jossie

Så bra att du kan cykla med henne där bak. Jag har funderat när man kan börja göra det, men tänkt att det är för tidigt än men det är det kanske inte då. Fast Flisan är lite längre fram i utvecklingen tycker jag, så jag får nog vänta ett tag till ;)

2011-09-27 @ 09:03:51
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0