Lite politik

Politik hela dagen lång. Jag tror jag har lärt mig mer idag än vad jag lärde mig under hela gymnasiet. (Kanske för att jag är mer villig att lära mig nu?) Eftersom jag nyss blivit förtroendevald så är det väldigt mycket att ta in på kort tid, innan nämnderna börjar. Budget, mötesupplägg och fackliga termer.

Jag är väldigt glad att jag fått det här uppdraget. Det blir ett avbrott i min vanliga ganska lugna vardag som mammaledig. Inte för att det på något vis är ostimulerande eller långtråkigt att vara hemma med barn, men jag gillar att ha flera saker att engagera mig i. Jag har jobbat med politiken vid sidan av sen Flisan kom, och det har fungerat utmärkt. Är hon inte hos pappa så följer hon med mig på mötena.

Fick en fråga för ett tag sedan i kommentarsfältet om varför jag är med i Vänstern. Svaret är: Rättvisa. Det är vad jag brinner för och vill ägna mitt yrkesliv åt, nej förresten, hela mitt liv. Det går inte att säga emot att vi lever i en ojämställd och orättvis värld. Vänstern jobbar för ett rättvist samhälle där ingen ska bli trampad på. Jämställdhet, invandringsfrågor, Hbt, barns rättigheter, mm. Det går inte rättvist till idag och det ska vi ändra på! Där är svaret. Jag vill kämpa för rättvisan.

Jag känner att jag i partiet hittat ett bra forum samt många personer som har samma tänk. Jag har kommit en bit på vägen i det jag vill syssla med. Än vet jag inte vad jag kommer att göra, men i rättvisans och jämställdhetens tecken ska det vara, där är jag säker. Vad jag ska plugga är jag inte heller helt säker på än, men det lutar åt statskunskap eller genusvetenskap. Kanske båda.

Jag skulle kunna skriva i flera timmar om detta, och vill så göra en annan dag. Men allt hinner man inte när man har en vild bebis som nu ser ut att vakna, igen... (Det har tagit över en timma att skriva detta korta inlägg) Hej!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du är bra du Jollan!:D

2011-09-16 @ 20:29:09
URL: http://fsomisamson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tänk om du blir "känd" för ditt arbete! Det är ju såklart att det är inte din mening att bli det men OM! Jag håller med dig, att det ska vara rättvis. Så jag står vid din sidan. :)

2011-09-17 @ 11:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0