Telefonsamtal

Imorse satt jag, Flisan och lillebror tillsammans och åt frukost. Min mobil ringde från dolt nummer och jag svarade. Det var en man som sa att han ringde från tidningen "Vi föräldrar" Han gjorde en undersökning som skulle publiseras i nästa nummer, det var anonymt. Jag sa att jag ställde upp. Först frågade han om min familjesituation och om rutiner med mitt barn. När han ställt ca 5 frågor kom detta: "Och sedan undrar jag hur ofta du tillfredställer dig själv?" Jag blev tyst i luren, och han fortsatte "Jag tänkte att eftersom du är ensamstående kanske du använder sexleksaker istället?" Jag stammade fram något i stil med "Det här var en mycket konstig fråga att ställa i en undersökning" och sedan lade jag på, chockat.

Under dagen har jag tänkt på detta och förstått att det kan inte ha varit någon från "Vi föräldrar" Jag läser inte tidningen själv, men har mycket svårt att tro att de skulle ha sådana frågor med i en undersökning. Det är ju helt absurt! Visst kan man ha undersökningar om sex, men inte på det viset. Imorgon ska jag ringa tidningen och berätta om samtalet. Det är ju inte direkt bra reklam för dom om det ringer runt en idiot och frågar sådana frågor i tidningens namn.

Vad jag tyckte var märkligt var att personen fått tag i mitt nummer. Jag har nyligen bytt och inte gett det till någon förutom vänner och jag har inte lagt till det på hitta.se eller liknande. Jag har aldrig haft någonting med "Vi föräldrar" att göra heller så de skulle omöjligt fått tag i mitt nummer, framför allt inte mitt nya! Jag kom på senare att jag lagt ut nummret på blocket, när jag annonserade efter en lägenhet. Tror att där är den enda plats jag lagt ut mitt nummer, så antaligen är det därifrån han fått tag i det. Äckligt och faktiskt lite obehagligt tycker jag nu, när jag tänkt på det hela dagen.

Som sagt, ska ringa tidningen imorgon och se vad de säger. För det kan väl ändå inte vara en seriös undersökning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0