Ska det va, så ska det va!

Nej fan. Nu ger jag bloggen en nystart. Den har varit alldeles för trist, torr och innehållslös den senaste tiden. OCH DET ÄR ERAT FEL! Nej jag skoja, bara mitt.

Tiden går. Nu är det höst igen och jag har väldigt svårt att hänga med. Flis kommer ju vara vuxen och jag kommer sitta och sy på ett ålderdomshem imorgon om tiden fortsätter i den här takten. Eller nej, jag kommer aldrig att börja sy, men ni fattar. Ett år är långt, trodde jag. Ett år har ju alltid känts som en oändlighet. Nu är ett år ingenting. Ett år sedan jag satt med gegga på magen och fick se mitt barn på ett ultraljud. Jag kommer ju ihåg allt så tydligt, hur kan det ha gått så snabbt? Och mitt barn än sen! Hon ligger här bredvid som värsta tonåringen och sover på soffan. Med Jeans och tuff tröja, lite sådär avslappnad cool sovstil, med en min som om precis sagt "slaggar en stund på soffan morsan, väck mig när skräckfilmerna börjar" (Okej, kanske ingen normal tonåring som säger så, men ni förstår vad jag menar?). Dock med napp, det tar bort honbörjarblisåstor-känslan en gnutta.

Igår sov Flis hos pappa och jag hade en fullspäckad kväll. Den började med vin och musik tillsammans med Max. Vi spelade igenom alla låtar vi spelat tillsammans någonsin och sedan cyklade vi iväg till Johns nya lägenhet. Där fanns 11 andra grabbar. Och så jag. Jag började prata som en man och skrek "HIT MED PILSNERN KUKEN" till alla, tills max sa att jag skulle skärpa mig och uppföra mig som mig själv. Nej, så var det inte riktigt, men erkänn att det hade varit kul! Det var faktiskt riktigt trevligt där och mitt vin var ett 5/5 vin, trots att det var det billigaste jag hittade. När Wilson sedan kom gjorde hon och jag en pakt om att bara dansa som grottmänniskor hela kvällen på Satin. Detta var bra för mig. Jag känner mig nämligen alltid extremt fånig när jag dansar på krogen. Jag suger och ser ut just som att jag vore en dansande grottmänniska. Så när vi sedan dansade behövde jag inte anstränga mig ett dugg. Jag kände mig naturlig på krogen för första gången, allt tack vare pakten. Tack vänner för en trevlig kväll!

Så var det spelning idag. Den gick smidigt och bra. Gitarren höll sig till rena toner, trots lite blåsigt väder. Fick Flis tillbaka strax efter och sedan dess har hon i princip sovit konstant. Hon har ännu inte förstått att det är nätterna som hon ska ha sin långa sömn. 

Hon vaknade visst nu. Kollar på henne, hon är vacker min tjej. Nu ska vi ha lördagsmys med äppelgröt och kanske lite broccolimos? Smakar som tvål men Flisan gillar det. Godkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0