Nattpromenader och semstemalen

Det enda lilla som jag sörjde när Flisan kom var att mina nattpromenader inte kunde fortsätta. Har alltid älskat att spatsera i natten och ägnade många nätter som höggravid till det, nattpromenader. Främst i hopp om att Tösen, som jag kallade henne då skulle komma ut, men också för ro och härlig nattluft. Det har varit stopp med detta i sex månader men nu när hon börjat sova hos Erling från torsdag till fredag kan jag alltså börja igen och igår vart det invigning. Bestemalen skulle sova över och vi gick länge i mörkret och pratade nattprat. Ni vet sådär djupt på en låg nivå. När vi kom hem somnade vi med kläderna på. Bestemalen hade också kvar sina skor på fötterna. Speciell kvinna det där.

Vi hade tänkt att sova länge eftersom varken någon av oss lyckats få jobb för dagen, men vid klockan åtta ringde min mamma för att säga att hon hade köpt köttfärs till mig. Det var den sovmorgonen. Bestemalene lyckades också välta ut nappflaskan med urpumpad mjölk över sängen. Hoppas att bröstmjölk inte luktar som sur mjölk när den ruttnar... 

När vi varit på stan i två timmar började Bestemalen andas häftigt. Jag frågade om det var något på tok. "Jag stängde inte av plattan förut" säger hon och vi springer till cyklarna, kastar oss på och cyklar snabbt hemåt. Halvvägs kommer en till häftig andning ur min vän, varpå hon halvskriker "Jag stängde inte av kaffebryggaren heller!" Bestemalen blev Semstemalen. Men slutet gott, allting gott. Det luktar bara en gnutta bränt. Och Semstemalen har ett vackert blåmärke. jag straffade henne med att nypas.

Vid fyra hämtade jag Flisan och efter lite lek hemma i lägenheten åkte vi hem till Cajsas föräldrar där Cajsa och hennes mamma var, och Casper i magen förståss. Flisan var på "GE MIG UPPMÄRKSAMHET"-humör under hela vistelsen. Hon slockna direkt när vi kom innanför dörren för en stund sedan. Om ca fem minuter skulle jag gissa, kommer Petter och Anna Morris hit. De har tacos med sig, och film. Så ser våran fredagskväll ut. Låter fint tycker jag. Hoppas eran blir fin.

Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0