Kärring

Ikväll önskar jag att jag bodde i en hydda i skogen eller någon annanstans där man inte behöver höra populärmusik. Min granne har fest varje dag. Och ikväll har festjäveln väckt Flisan 5 gånger. Har tröttnat på att gå ner och knacka på, har tröttnat på att ringa hyresvärden som inte bryr sig ett piss. Dessutom känner jag mig som en kärring som klagar. Det är alltså inte lite störrande ljud, då skulle jag inte bry mig. Men soffan liksom vibrerar av ljudet. Det är precis som om jag skulle ha högsta ljud i min lägenhet. Jag får vara kärring - JAG HATAR DETTA!

Det har annars varit en mysig dag. Förutom en utflykt med farmor så har vi bara tagit det lungt. Jag som avskydde att ta det lungt förut har faktiskt börjat uppskatta dagar som endast går i lugnets tecken. Oh vad poetiskt det lät. På kort tid har jag blivit kärring, lugn och poetiskt. Score.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0