Flisans hösthits

Du käre lille Flisegris.
Melodi: Du kära lille Snickelbo

Jag är en liten Flisegris
en liten skojig tjej
Som bara göra en massa bus
Hujedajeda mig.

Flisan grisan hoppfallera
Å Flisan grisan hoppfallerej
Ja, det är jag! 
Hoppfallera,
att va bebis det är jättebra

Electroflis
Melodi: Electropop

ElectroFlis!
Bebis, vi kör!
Electroflis, sug på nappen vi gör!
(Om och om igen...)

Hej tomtegubbar
Melodi: Hej flisegummor

Hej Flisegummor, slå i golvet
och rycka mamma i håret.
Hej Flisegummor, bajs i blöjan
och flyga huvudstup från vagnen
Hej Flisegummor, kasta maten
och ät endast papper



Känner mig lite tragiskt som ägnat senaste kvarten åt att skriva detta. Jag kunde tillexempel ha diskat istället. En värdefull kvart. Funderar på att sudda. Men nej, det får stå kvar. Det symboliserar denna kväll då jag är rastlös, Flisan sover och jag är kaffepigg, noll lust att diska. Äsch. Sicken trist kväll.

Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Haha electroflis! :D

2011-09-21 @ 18:30:42
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0