Yes!

Tack Maria för tipset om att skriva in styckeindelningar i Html! Det fungerar nu. Lite trix varje inlägg dock. Men det får man väl ta om man vill skriva. Huvudsaken, det fungerar!

Idag har det varit full rulle. Upp på stan vid ett. Hann hänga med Max och Agnes. Emma och Laura. Och så Jolinne, även Fanny hängde på ett tag. Omkring halv åtta var Flisan gnälligare än den värsta närkingen och det var dags att åka. Med en minut missade vi bussen, i spöregn. En timma kvar tills nästa och Flisan skrek, jädrar vad hon skrek. Jag fick en nedrans lust att gråta lite själv när jag kände hur mycket jag frös. Trots snart 21 år av vädererfarenhet har jag ännu inte lärt mig att klä mig själv varmt. Men vett nog hade jag i alla fall haft att klä Flisan ordentligt, tur det. Vi sprang till farmor och farfar och bad de skjutsa hem oss. De kunde det. Men farfar hade tappat bort sitt garagekort och det tog 45 minuter att hitta det. I bilen blev jag godisnödig och bad farfar stanna vid Coop. Och med det godiset och en bebis som slocknade minuten efter ytterdörren stängts, blev det en riktigt bra kväll tillslut.

Imorgon kommer mina föräldrar hem från sin lilla tripp och då slutar vi att vara husvakter och flyttar åter hem till lägenheten. Lägenheten som jag har börjat kalla skitlägenheten. Känns som det finns en överenskommelse, fastighetsägare emellan, att vägra mig och Flisan en lägenhet. Jag ringer och ringer, bedjar och bedjar till dessa. Och alltid "Du får göra en intresse anmälan som alla andra" Sen kommer vänner och bekanta, en efter en och har fått lägenhet. "Hur?" Frågar jag. "Jag ringde och fick en på en gång" blir svaren. Inte det att jag inte unnar andra lägenheter, men någon gång kan det väl vara min och Flisan tur? Jaja. Nog om det.

Då var det nog dags att sova. Flisan vaknar rätt ofta vid tre och vill leka. Då gäller det att ha några timmars sömn i sig för att orka ha tålamodet att försöka få henne att somna igen. Hon är sju månader och har aldrig sovit igenom sig en hel natt. I bästa fall vaknar hon tre gånger, för de mesta fem. När hon blir tonåring som vill sova hela mornarna, jäsiken vad jag ska hämnas då. 

Godnatt!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0