Tappa bebis?

Jag har tagit hit en badbalja för att bada Felicia. Hade tänkt att göra det idag. Lite olja, lite vatten och lite bebis. Under dagen har jag pratat med ca 5 stycken i telefon. I förbifarten har jag nämnt att vi ska bada Felicia. "Tappa henne inte" har ALLA sagt. Den sista personen som sa så var min mamma. "Tappa henne inte nu Johanna" Då blev jag lite irriterad. "VARFÖR skulle jag tappa henne?" "Ja, men bebisar är så hala" sa mamma. "Ja, men VARFÖR skulle jag tappa henne?" frågade jag igen. "Du brukar ju tappa saker" sa mamma då. Blev mer irriterad, "Saker ja, men inte min dotter!" "Nene" sa mamma men lät inte övertygad.

Nu tänker jag inte bada Felicia. Folk litar inte på mig och då vågar jag inte göra det heller.


Kommentarer
Postat av: Maria

klart du inte tappar henne. man är ju så galet försiktig i början. snarare större risk att tappa de små liven när man fått mer rutin på att bada dem och börjat "slarva". dessutom ska du nog inte ha så mycket olja i vattnet att hon blir slajmig. vi råkade göra det för ett tag sedan. kletigt blir det... haha.

2011-03-13 @ 20:12:42
URL: http://melanye.blogg.se/
Postat av: Emma

Självklart att bebisar är hala men som du sa att man inte tappar sin dotter eller son. Nej, det skulle du inte göra! Som Maria säger, att man blir van efter ett tag. :) Det klarar du.

2011-03-13 @ 20:53:20
Postat av: Cajsa

Bada du henne, du kommer inte tappa henne!:) Hon mår bra av lite vatten och då kan du passa på att visa alla som tvivlar att det är en barnlek för dig! Du är ju gammal handbollsspelare, du klarar av att ha "många bollar i luften" ;) Kram!

2011-03-13 @ 20:55:19
URL: http://cajsamariaa.blogg.se/
Postat av: Zara

Känner igen mig i det där med att tappa bebis. När jag precis fått Wilmer va det ganska många som frågade hur många gånger jag tappat honom ;)

2011-03-13 @ 22:12:35
URL: http://zaraamedz.blogspot.com
Postat av: Mica- Mamma till ett mirakel

Haha:P känner igen mig så i det där! Vi brukade lägga ner en liten handduk i badbaljan att ha om vår dotter, det var mycket lättare att hålla i ordentligt då. Och att handduken blir blöt är ju inte direkt ett problem om man slipper tappa sin bebis! Kör hårt:) Du kommer inte tappa henne!

2011-03-14 @ 09:33:49
URL: http://babybaker.blogg.se/
Postat av: Amanda - Harrys mamma

Man är ju kanske lite mer försiktig med sitt barn än md en pryl, så det kommer gå bra! Håll under armarna när du tar upp henne bara så hon inte slipprar ur greppet :P Det där kommer du in i!

2011-03-14 @ 10:33:46
URL: http://harryochmamma.blogg.se/
Postat av: Sofi

Johanna! Grattis till Felicia! Har läst lite, o hoppas att du mår bättre. Jag skulle också vara livrädd att tappa bebisen!! Inte för att det hjälper dig just nu, men tänkte bara visa lite medkänsla.. haha ;) Sköt om er.

2011-03-14 @ 20:24:41
URL: http://sofiragnhild.blogg.se/
Postat av: Sune - kommer aldrig bli mamma

Jag håller med din mamma!

2011-03-14 @ 20:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0