Söndag

I helgen har jag och Flisan bott hos mamma och pappa. Jag har knappt sett till henne en sekund. Pappa påstår sig vara bebisexpert och anser att morfars famn är den bästa. När mamma en gång frågade "Kan inte jag få hålla i henne en stund?" sa pappa surt "Nej!" och gick iväg. Haha! Om några timmar ska vi åka tillbaka till hennes pappa och bo där i några dagar till, sen är det dags att flytta tillbaka till Lövstagatan.

Idag har jag roat mig med att klippa sönder mina och Petters kläder. Jag har som tidigare skrivet inga amningsvänliga kläder och det är lite bökigt att ta av sig varje gång man ska leka kossa, alltså ge ungen mat. Självklart blev resultatet dåligt och Petter blev arg för att jag tagit en tröja han inte hade gett tillåtelse till. Enligt mig hade han det, för han sa "mmm" när han satt och spelade gitarr. "Men vafan, jag kan inte lyssna på dig samtidigt som jag spelar" sa han. Jag log glatt mot min broder och sjöng introlåten på Two and a half men. Att resultatet av mina klippta kläder blev fult är tråkigt men jag orkar inte gräma mig. Ett sista alternativ nu är att börja gå runt naken och låtsas som ingenting.

Bestemalen klagade förut på att hon inte har lika stort utrymme i bloggen längre. "Ja, men vad ska jag skriva då?" frågade jag. Då sa hon att jag skulle skriva att hon kommit in gratis på krogen igår när hon sagt "Du var allt en goding" till en vakt. Nu har jag skrivit det, är ni impade? Jag är det. Bestemalen står upp för sitt namn återigen.

Sista avsnittet av solsidan ikväll, sorg! Jag ÄLSKAR det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0