Mammaplågeri

Innan Felicia föddes så lyssnade jag mycket på Cornelis Wreesvijk. Han har en låt som heter "Felicia försvann" Den låten spelade jag flitigt ovetandes om att jag snart skulle få en dotter som hette så. Idag på bussen tog jag upp mina hörlurar första gången sedan förlossningen, jag hade glömt att låten fanns där. Satte på min spellista på mobilen och började lyssna. Efter några låtar kom just "Felicia försvann" Jag stelnade till. Fick gråten i halsen. Kollade på Flis som låg i vagnen och sedan sjöng Cornelis orden "Felicia är död" Då började jag gråta, där i bussen, mitt bland folk. Jag stängde av och raderade låten. Förbannande den. Ja, hormoner finns det gott om kvar. Så att det räcker och blir över!

Nu ska Flis bli hämtad av Erling och vara hos honom några timmar. Jag och mamma ska ta en tripp till Ikea och köpa rammar till mina tavlor. Hej!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0