Vaccinationshelvete!

Jag har verkligen haft otur gällande datorer sista tiden. Först rök ju min, som ni vet. Den nybeställda datorn är två veckor försenad, leveransen vill sig inte riktigt. Har inte riktigt förstått vad problemet är men den ska förhoppningsvis kunna hämtas imorgon. Jag kom på idag, några månader sent, att jag faktiskt hade internet i mobilen, så nu bloggar jag från mobilen! (Händigt vaaa?) Hade ingen aning om att jag betalade för det så imorgon när/om datorn kommer ska jag säga upp internetsurfen, behöver de pengarna till blöjor och nappar. Nappar existerar i högst två dygn, sen försvinner de spårlöst och kommer aldrig tillbaka. Det blir ganska dyrt...

Flisan är dålig. Hon fick spruta igår och jag frågade oroligt om biverkningar "Äsch, lite feber kan de få men de brukar inte vara berörda av det" Hah! ljug lagom. Igårkväll skrek hon i panik, kallsvettig och var allmänt borta. Samtidigt så åskade och blixtrade det för fullt och dånen skrämde henne något rejält. Vi låg på golvet i min lägenhet, på en stor handduk. Hon var helt förstörd och jag likaså. Jag grät för att hon mådde så dåligt. Det gjorde ont att se henne så, min i vanliga fall pigga tjej. Tänker jag tillbaka på det så blir det faktiskt lite obehagligt, en konstig känsla. Mor och dotter på golvet. Blixtar och dunder. Mörkt. Gråt och skrik. Det kunde varit krig, snart skulle soldaterna kommit och hämtat oss, skjutit oss. Eller så höll jorden på att gå under och vi väntade på den stora smällen... Det var ju så vi betedde oss. Och så var det bara vaccinationbiverkningar och oroskänslor. Lustigt, att sådant kan bli krig och jordens undergång i känslan.

Framma natten fick Flisan nästan 40 graders feber. Då var jag rädd. Trodde inte att en människa kunde vara så varm. Jag gav henne alvedon för bebisar och fläktade henne med en tidning. Tillslut somnade hon och jag låg vaken resten av natten för att kolla på henne. Hon sov i sex timmar och när hon vaknade hade febern sjunkit till 38,2. Hallelujah! Nu har hon sovit i fem timmar till och jag hoppas på att hon vaknar helt frisk. Älskade Flis.

Förutom detta tråkiga mår vi annars bra. Våran Göteborgstripp blev succe och efter det har dagarna flytit på i god stämning. Jag har saknat min kära blogg och nu ska det bli kul att börja igen, om nu datorn kommer imorgon. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Fanny

jag vill inte att Nellie ska vaccinera siiig!:O hoppas allt är bra nu iaf!=)

2011-06-09 @ 19:38:14
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0