Stadsparken

Jag hatar hatar hatar denna värme. Jag tål det inte. Jag tänker aldrig mer önska att vinter ska bli sommar. Eller en isbit bli en varm kanelbulle. ALDRIG. Och om inte för min egen skull, så för Flisans. Hon är grinigare än någonsin och står jag inte med en tidning och fläktar henne så duschar jag henne med svalt vatten i badkaret. Under normala omständigheter gillar jag inte ordet lagom, men i värmetider, då röstar jag för lagom.

När de svalnade framåt kvällen bussade jag med Flisan i vagnen till stan där vi mötte upp Bestemalen och Cilla. Vi gick till stadsparken och satt på en lakan som Flisan spytt på ett antal gånger. Jag sa till Bestemalen vart det var spyfritt, då satte hon sig där. Fast egentligen hade hon spytt mest på det stället. Älskar att lura Bestemalen till att göra dumheter. Flisan somnade direkt när vi kom dit och då tävlade vi om vem som var brunast. Cilla vann, bajskorven Cilla. Vi åt, busade med Flisan när hon vaknat, lekte en frågelek och pratade om värdsliga saker. En fin kväll.

Ungefär såhär såg kvällen ut:








Sen kom vi hem och då var Flisan arg och vägrade vara samarbetsvillig. Fick denna blick:

"Vem tror du att du är? Min morsa eller?" sade Flisan.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag älskar din blogg, den är så bra, snarare du som är så bra! :) kram

2011-06-29 @ 20:33:20
Postat av: Johanna

Tack Olivia:) är nyfiken på vem du är? Du lämnar så snälla kommentarer:) har vi träffats eller hur har du hittat hit? Kram!!

2011-06-29 @ 23:28:56
Postat av: Olivia

Det var så lite så. Vi har inte träffats, jag hade tråkigt en gång och provade med att komma på olika bloggnamn som jag inte trodde att de fanns. Jag kom hit och oh ja, det finns en som har "udda" namn eller hur ska man säga!! haha Jag föll den och har bara följt den hittills! :) :)

2011-07-02 @ 12:11:35
Postat av: Olivia

Och sen känner jag igen mig i vissa dina rader... Du ä roligt och har förmåga att koppla med saker till något roligt som man inte har tänkt på innan.

2011-07-02 @ 12:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0