Samtal

Flisan - Jag vill träffa Morbror idag
Jag - Nej, det går inte, de har åkt till Borlänge
Flisan - Vad är det?
Jag - En stad
Flisan - Låter skumt. Vad ska han göra där?
Jag - Han ska gå på en festival. Peace and Love heter den.
Flisan - Den vill jag med gå på!
Jag - Nej, du är för liten. Alldeles för liten.
Flisan - AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Jag - Men du, vi kan göra något annat kul
Flisan - Jag vill också ha festival! JAG VILL DET!
Jag - Ja, men då gör vi väl en egen låtsasfestival då
Flisan - Flis and Love ska den heta, och bara bebisar får komma
Jag - Får inte jag komma?
Flisan - Du kan få stå i öltältet
Jag - Hur kan du veta vad ett öltält är?
Flisan - Jag lever och lär morsan, jag lever och lär!

Kommentarer
Postat av: Eva Kristofersson

Haha, vad kul! Vet du vad, jag var i trakten kring Borlänge idag och träffade dina föräldrar. Mest din mamma för att vara exakt. Vi satt i solen i Rättvik och pratade om livet efter att det visat sig att vi båda hade 17-åriga söner på P&L. Det kändes som jag känt din mamma hela livet, fast vi bara suttit en stund och druckit kaffe. Mycket trevlig kvinna. Och vad härligt det lät med dig, din blogg och din underbara dotter. Kul att jag fick se bild på bloggen på Petter, som hon så klart också pratade om. Så hälsa mamsen och här har du en ny bloggläsare! Hälsningar från Eva i Sundsvall (som nu fått åka hem eftersom jag gjorde ett skiftbyte idag med en annan mamma, som kommer att ta hem tonåringarna (läs skurtrasorna) på söndag)

2011-07-01 @ 23:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0