Att slingra sig

Mamma - Du kommer ihåg att du är skyldig oss 130 spänn Johanna?
Jag - Ja jo, om du ser det så. Vore jag du så skulle jag tänka lite att jag gett er ett barnbarn som är lite mer värt än 130 spänn.
Mamma - Det är ju inte samma sak. Du betalar ju inte med henne-
Jag - Det händer!
Mamma - Som när?
Jag - Jag fick en gratis Sprite på Harrys när vi kollade på spelning där, bara för att bartendern tyckte att Flisan var så söt. Och en gång när jag inte hade tillräckligt med pengar på Ica till en nappflaska, då blev jag bjuden på 2 spänn. Bara för att Flisan var så söt. Det kan jag kalla att betala med henne.
Mamma - Ja det var ju bra.
Jag - Jag åker också ibland gratis på bussen. Busschaffören liksom tjoffar bort med handen när jag ska lämna barnvagnen för att betala. OCH, glöm inte, hade inte Flisan funnits hade jag fått betala för mjölken i kaffet. Nu tar jag det ju direkt från tutten.
Mamma - Har du bröstmjölk i kaffet!?
Jag - Haha jag skoja ju bara.
Mamma - Hur kom vi ens in på den här diskutionen?
Jag - Det var något om att ni var skyldiga mig en massa pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0