Inställda planer

Flisan är förskyld och jag är livrädd. Jag nästan skäms över mig själv så hispig jag är över den där lilla bebisen. Detta innebar alltså att dagens och morgondagens planer blev inställda. Vi får helt enkelt stanna inne och pilla oss i naveln. Eller bara jag, för Flisan vet inte vad en navel är, hehe. 

Jag hänger inte med i vad som händer och sker i världen. Håller mig inte längre a'jour liksom.  Jag sätter på nyheterna. Jag hör något om Japan sen ett "AAAAAAA" sedan hör jag något om nya regler sen en prutt och blöjan ska bytas. Är det så att någon livviktig regel införs nu och den är oförlåtligt obrytbar, då måste jag få förståelse för att jag inte har möjlighet att följa nyhetssändingarna. Och Flisan måste också få förståelse. För hon förstår inte nyheterna, hehe.

Nu kanske det verkar som jag sitter och hånar min dotter, för att hon inte kan pilla i naveln och förstå nyheterna. Så är verkligen inte fallet. Jag tycker att hon är smartast i världen. Hon vet precis hur hon ska överlista mig, dygnet runt. Orsaken till mina "hehe" är alltså bara för att jag ska få känna mig lite smartare än henne nångång. Metoden "Sänka andra så du själv får känna dig bättre" Så spelar vi, hehe!

Ni minns när jag var höggravid och tappade ut en fruktskål och vägrade ta upp glaset och frukten?, (mina föräldrar fick göra det när jag låg på bb) igår hände en till sådan grej. Jag och Flisan var på Ica och handlade grillad kyckling. En grillad kyckling som låg i en såndär kycklingpåse, igentejpad - USELT. När den var betald så tappade jag ut kycklingen på golvet. Det blev mycket kladdigt på jävelgolvet av kycklingklet och en liten bit ramlade av och åkte iväg några decimeter. "JAG TÄNKER FAN INTE BE NÅGON TORKA UPP, JAG VÄGRAR" skrek något i mig. Så jag tog kycklingen (inte biten som åkt iväg) stoppade ner den i påsen och joggade därifrån. Kände mig som en snattare men egentligen var det ju tvärtom, jag hade ju lämnat kvar lite av det jag köpt. Vilka tejpar igen kycklingpåsarna på Ica tybble? Ni får dagens gift av mig!

Nu ska jag hälla i näsdroppar i min dotters minimala näsborrar. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0