Hjärnan försvann med mjölken

Så glömsk som jag är skulle det inte förvåna mig om jag snart glömmer att lägga i Flisan i vagnen när vi ska gå ut och gå. Allt försvinner ur mitt huvud. Saker, ord, viktiga tider ALLT! Vi var på middag hos Flisans farfar ikväll och halvvägs hem så minns jag (kors i taket) att jag glömt nappflaskan. Ringer Erling och ber honom åka och köpa en ny. När jag är hemma minns jag (återigen kors i taket) att jag också glömt amningsnappen. Var bara att be Flisans snälla farfar att åka hit med den.

En annan grej som jag märkt är att jag är så fruktansvärt rädd att hon ska dö. Det har smugit sig på den sista veckan och jag vet inte vad det är. När jag väl sover så vaknar jag varje kvart med en skräckkänsla och måste kolla länge om hon andas. Det låter ju nästan tragiskt komsiskt, det hör jag ju. Felicia är helt frisk och har inte haft några problem med något alls, varför skulle hon dö? Det har faktiskt gått så långt att min överlevnadstanke är "Om hon dör så dör jag också" för jag kan inte ens tänka tanken att leva utan henne. Jag berättade om min rädsla på Bvc och hon sa att de allra flesta nyblivna mammor har dessa skräckkänslor och att de brukar försvinna eller bli lite mildare efter några månader. Kändes lite skönt att höra att det var normalt och inget konstigt att känna såhär.

Kanske kommer hjärnans funktioner också tillbaka om några månader, det hoppas jag på! För att glömma tandborstning, äta, bebissaker och alla tider, det håller inte i längden. Skärpning på mig!


Kommentarer
Postat av: Frida B

Åh duktiga Johanna! Vi ringde om varandra här för ett par dagar sedan. Har velat ringa massa gånger men tänkt att det nog är bäst att vänta lite:) Tror verkligen att du sköter det här med att vara mamma hur bra som helst! Coolaste mamman ever:)

Mamma berättade för mig att hon tänkte precis såhär när jag var liten så du är inte ensam som dom sa. Har ju inga egna erfarenheter än så jag får komma med andras:P

Hoppas vi kan höras någon annan gång!

KRAM!

2011-04-06 @ 22:27:35
Postat av: Jossie

Jag glömde ju skötväskan igår på babycafét, men som tur va kom jag på det precis innan vi skulle gå därifrån, hehe :)

2011-04-07 @ 09:43:13
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Isabelle (Bella)

Jag är EXAKT lika dan!! I förrgår så satt jag och matade Noel och så somnade han i min famn (något han inte brukar göra på kvällen) Å jag totalvägra släppa honom för jag tänkte att det kanske var ett teckan att han inte mådde nå bra! Å då började jag sturtjuta!Är så otroligt rädd att nått ska hända honom! Å vad jag än gör så tänker jag, "tänk om jag rammlar nu å han flyger ur vagnen" eller " tänk om jag blir rånad å så tar dom Noel" Jag är rädd för allt, inte bara om honom utan för mitt eget liv. Tänker hur ska Noel och Olle må utan mig, tänk va ledssna dom skulle vara! Allt e läskigt å jag tycker bara det blir värre å värre! Å glömsk, det kan du räkna med att det fortsätter oxå. Ju fler timmars sömn du förlorar ju mer glömmer du =D

Men ack så underbart det är att vara Mamma!



BTW du blev jätte finm i håret! =)

2011-04-07 @ 12:58:14
URL: http://isabellelindgrens.blogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0