Fredagsmys

När jag jobbade som lärare i Stockholm hade jag en underbart elev som alltid ville spela reklamlåten "Nu är det dags för fredagsmys" Eftersom jag var en snäll lärare lät jag honom göra det, inte alltid men ganska ofta. Dessa många tillfällen har resulterat i att jag varje dag har denna låt på huvudet. Exakt varje dag. Jag sjunger den kanske 10 gånger under ett dygn. Nu har Flisan börjat känna igen den och börjar le varje gång den når hennes öron. Känner dum varje gång, stackarn måste ju tro att det är dags för fredagsmys en vanlig sketen onsdagkväll eller en söndagsnatt. Måste skärpa mig där.

Vidare undrar jag varför jag alltid kollar på Malou efter 10. Jag avskyr ju det. Ändå så finner jag mig själv alltid sittades och kolla på det. I morse kollade jag till och med på klockan och tänkte "Snart börjar det" och satte på tvn. Mycket märkligt, för jag HATAR verkligen programmet, rakt igenom.

Idag ska jag och Bestemalen ses. Hon är lite jobbig nuförtiden för hon pratar bara om The Moniker, han som var med i melodifestivalen. Hon tycker att han är skitsnygg och vill gifta sig med honom. Då frågar jag henne om hon inte skulle gifta sig med Fredrik Ljungberg. "Månggifte" svarar min vän då. Bestemalen tycker väldigt mycket om Flisan och Flisan tycker om Bestemalen. Det värmer i mitt hjärta.

Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0