Fredag

Vi har det bra här i huset, jag och La Baby. Det känns nästan som lite semster att bo i ett stort hus för oss själva. Det är väldigt stökigt, (mamma, om du läser detta så var inte orolig. Jag städar innan ni kommer hem. kanske...) det blir alltid så av någon konstigt anledning. Jag kan inte hålla ett rum städat mer än en timma.

Funderar på inlägg till bloggen. Vad ska jag egentligen skriva om? Vet att ni svarade på det någon gång i vintras men jag vill veta igen. Eftersom det nu är så många som läser så antar jag att det är något speciellt som lockar att läsa om, men vad? Vad ska det stå mest om? Bestemalen bad mig att skriva ett inlägg som skulle heta "Bestemalens upprättelse" där jag ska förklara för er att Bestemalen inte är så knäpp som hon framställs här. "Det kan jag väl skriva, men det är ju dumt att ljuga" säger jag till henne då och hon nickar instämmande.. Flisan vill att jag ska skriva mer om bebisgrejer och bröstmjölk. Det är det som intresserar henne mest. "Men du kan ju ändå inte läsa, så det är ju bara onödigt att skriva om det då" säger jag till henne då och hon nickar instämmande.

Jag kom på att jag saknar magen lite, alltså gravidmagen. Fortfarande kan jag glömma att hon är ute och att det inte ligger någon bebis där längre. Missförstå mig inte, jag tänker inte bli gravid igen för en förlossning gör helt enkelt för ont för att vara med om igen, haha. Men de där sparkarna och hickarna från den där lilla som låg där inne, åh så mysigt det var ibland. Undrar vart den bebisen är nu, den som låg i magen. För Flisan var det i alla fall INTE, det kan jag inte få in i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Du är suveränt duktig på att blanda bebis med din humor. Det är perfekt. Du är ung och mamma, det är spännande, men för oss som även läste innan vet att du är en spännande och sjukt rolig person också. Ta vara på det och blanda inläggen!

Lite fler bilder gillar vi också!



Kanske kan du skapa lite olika kategorier?

"Mamma och barn-kategorin"

"Tjuvlyssnade konversation-kategorin" (typ Petter och Annas samtal hahaha!)

"Vardagliga påfund" ja YOU NAME IT!

2011-04-22 @ 16:34:45
URL: http://joelsas.blogg.se/
Postat av: Emma

Instämmer med kommentaren Elsa!!

2011-04-22 @ 17:31:07
Postat av: Fanny

Haha och jag som drömmer om att få bort den här besvärliga magen och få ut bebisen istället! Men jag kan säkert tänka mig senare att man kanske kommer sakna magen lite men just nu så kan jag absolut inte tänka det!:P

2011-04-22 @ 18:45:12
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0