Gravid, det nya sexiga?

Trott eller ej, men igår var jag ute på krogen. Jag hade egentligen inte tänkt att gå ut mer men Bestemalen tjatade och mutade med att betala inträde.

Det hände lite lustigheter.

Jag hade ställt mig vid väggen med ett urdrucket glas cola där det endast fanns isbitar kvar, och kollade på Bestemalen och Cilla när de dansade. Jag dansar sällan och dansar jag, så håller jag för öronen för att jag spyr på dagens jävla populärmusik. Woääk! Nu var den största anledningen till att jag avstod dansen att jag till varje pris ville undvika vassa armbågar i magen. I frid stod jag där tills en kille dök upp och frågade om jag ville dansa. 
Jag - Nej tack.  
Killen - Jo, men här kan du ju inte stå hela kvällen.
Jag - Men jag vill inte dansa
Killen - Nehe, ge mig en anledning!
Jag - Jag behöver inte ha någon anledning, jag vill bara stå här.
Killen - Nej, förklara dig nu!
Jag - JAG HAR EN BEBIS I MAGEN OCH VILL INTE DANSA JUST DÄRFÖR!
Killen - Men du, bättre kan du. Det var den sämsta undanflykten jag hört.
Jag: Suckar och kollar bort.
Killen: Ger min mage en liten dask. Tillräckligt hårt för att känna att jag faktiskt hade en bebis i magen och inte tillräckligt löst för att jag inte ska ilskna till. Rejält. Jag höjer glaset och tänker kasta colan på honom. Inser att jag druckit ur colan och att det är lite fjantigt att kasta is på någon. Istället skriker jag
Jag -  VAD GÖR DU?
Killen - Alltså sorry!
Jag - Seriöst, gå nu. Det där var faktiskt inte kul.
Killen (ser uppriktigt ledsen ut) - Förlåt. Förlåt. Förlåt.
Jag - Det är okej, men man slår inte en gravid tjej i magen.
Killen - Förlåååååååååt.

Senare, när jag stod i kön för att köpa en ny cola, får jag helt plötsligt en öl i handen av en kille.
Killen - Här får du.
Jag - Alltså... jag dricker inte öl
Killen - Men drick för min skull
Jag - Nej, alltså tack för att du köpte. Men jag kan inte.
Killen - Kan inte?
Jag (börjar bli sur igen) - Nej, just det!
Killen - Så jag köper en öl till dig och du vägrar dricka den? Du behöver inte ligga med mig bara för att jag köpt en öl till dig.
Jag - Nej men jag dricker inte för att jag är gravid!
Killen - Sure! Den har jag hört förut, så jävla sämst!
Jag: Lyfter på skjortan och blottar mitt vita linne som avslöjar min sanning)
Killen: Gör en konstig min, skrattar lite och säger "Shit" Sen tar han ölen och går.

Nu låter det som jag vill ha sagt att jag fortfarande blir uppraggad. Att jag vill poäntera det faktum att jag fortfarande kan bli sedd som attraktiv. Nej nej, så är inte fallet. Jag är inte sån och det vet ni nog. Det jag vill föra fram med detta inlägg är några frågeställningar. Jag är förbryllad. Slår man någon i magen för att ta reda på om hon verkligen är gravid? Går ogravida tjejer runt och säger att de är gravida för att slippa bli uppraggade? Enligt ölkillen hade han ju hört den ursäkten förut. Så min uppmaning till er, kära läsare. Slå ej en gravid tjej i magen. Och ljug ej om att du är gravid. Det gör livet svårare för en på riktigt gravid tjej.

Det var en riktigt kul kväll, verkligen. Men nu stänger jag butiken för krogen. Min lilla flicka sparkar varje dag och jag blir tyngre och tyngre. Från nu till några månader framåt, ingen högljud fest eller liknande. I februari blir det
dock andra bullar. En annorlunda slags fest kanske. Bebisfest med lilla tjejen, varje dag. Åh vad jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0