Hemma

Precis hemkommen från Stockholm. Jag har haft det riktigt trevligt. Igår var jag på fest i huset där Erling bor. Jag glömde ibland att jag var gravid och trodde, trots att jag inte drack, att jag var berusad. Det är som det där med att vara bakis. Det är lite av en känsla också. Idag levde jag bakis tillsammans med de andra i huset och åt pizza och kollade på rolig tv. Sen gick tåget hem.

Nu är min kropp chockad av sömnbristen. Jag sover ca 11 timmar/natt nu förtiden och med denna natts 3 timmar blev det lite knas i huvudet nu på kvällen. Jag kallade mamma för pappa och Petter för Peter. Osv. Detta ska strax återställas då jag snart ska däcka. Dock har Tösen börjat sparka och röra sig rejält på kvällarna när jag ska sova. Då blir det svårare. Sparkar bäst som sparkas sist baby.

En grej som jag har tänkt på den senaste tiden är hur jag ska göra med bloggen. Jag har den senaste tiden bloggat mycket mindre och det finns en anledning. Någon människa har lämnat obehagliga kommentarer till mig, samt mailat. Jag har skickat kommentarerna till blogg.se och försöker få fram personen bakom mailadressen. Det läskiga var att denna person har skrivit en lång utläggning om mig, från bloggens start tills nu. Citat, händelser och åsikter om saker jag skrivit, under 2,5 år. Kanske inte låter så obehagligt, men det var skrivet på ett makabert och skrämmande vis. Kanske är det så att denna person nu läser detta och fortsätter. Shame on you. Men jag får väl skylla mig själv. Och lösenordsskydda bloggen tänker jag inte heller göra. Vi kör på.

Jag vill kunna skriva personligt och jag vill kunna skriva skämtsamma saker. Han man en hyfsad hjärna ska man kunna fatta att jag inte menar allvar med att bebisen gjorde roundhouse kick. Det var någon kommentar om att bebisar sparkar för att de lär sig röra sig på de viset, och att de inte alls kan utveckla några kicktekniker. Eh? Jaha, så jag trodde det? Kära nån. Om jag skrev ner alla nojjor och alla gråtattacker jag får gällande denna lilla tjej så skulle ingen läsa bloggen. Jag skriver om gravidititeten med en skämtsam ton och fattar man inte att jag i v e r k l i g a l i v e t tar detta på fullaste allvar, kan man sluta läsa denna blogg från och med nu. Blir jag allvarlig och seriös i bloggen, märker ni det. Men, märk också förtusan när jag skämtar. Det är min vädjan.

Nej som sagt. Jag är trött och ska sova ikapp så jag är pigg i London!

Just ja! En liten grej till. Vi har bestämt namn till 100 % nu. Jag övertalade Erling när han var full och han lovade. Det räknas. Det vackraste namn jag har hört till den vackraste flickan. Jag håller på det ett tag till. Kan dock säga att det inte är ett namn som jag nämnt tidigare i nakeddays. Alltså inte Tuva eller Bajse. HAHA. Godnatt


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad spännande, jag är jättenyfiken på vad lilltjejen ska heta :)

2010-10-18 @ 11:41:08
URL: http://harryochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0