Spök

Jag har två vänner som jag känt sedan barnsben. Bestemalen och Cilla heter dessa. Vi har aldrig hatat varandra. Möjligen på dagis när Cilla lurade mig att hundbajset på marken var lera, så att jag åt det. Varför jag tyckte det var okej att äta lera är en annan fråga. Vi har i stort sett alltid tyckt om varandra i alla fall, jag och mina vänner.

Vi brukar mysa ihop. Ordna mysigt med täcken och kuddar. Och chips och dipp. Imorgon ska vi inte mysa alls, inte ens i närheten. Vi ska ha en rejäl skräckkväll och bli så rädda att vi kissar på oss flera gånger om. Kissar vi inte på oss har vi misslyckats med den rejäla skräckkvällen. Vi ska se skräckfilm, berätta skräckhistorier och pynta Bestemalens hus med hemskheter. Till det ska vi äta läskig mat. Vi funderade på vad det skulle vara och kom tillslut fram att pannkakor var det mest skrämmande vi kunde komma på. Med grönfärgad grädde och blodröd sylt. Kanske sirap, som får vara slem? Skräck och pannkaka.

Bestemalen ska klä ut sig till djävulen, för att hon ser mest ond ut. Cilla till spöke med lakan, för att hon har många lakan och jag till troll, för att jag är tjockast. Och lilla Tösen klär ut sig till karatekid, för att hon sparkar så mycket.

Alleman i livbåtarna, här ska skräcken flöda!

Här är bilder från våran Halloween 2007? 2008?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0