Dumdristig eller härligt impulsiv?

Jag, Bestemalen och hennes Bestemor åkte till kvällsöppet på Marieberg. Likaså gjorde resten av världens befolkning. Jag köpte en stor jäkel till väggprydnad för närmare tusenlappen. Den var ljuvlig och jag var bara tvungen att ha den. Sen kan man fråga sig om jag är dumdristig som köper sådanna saker istället för sängar, hyllor, soffa, ja behövliga möbler eller om mitt impulsiva köp är lite härligt. Själv tycker jag att det var bra gjort. Det visar att jag är mig själv, lika impulsiv som alltid. Jag gillar den sidan hos mig själv. Tusen kronor fattigare och en väggprydnad rikare.

I helgen skulle jag ha jobbat på UnderbaraBarn-mässan i Stockholm, om jag fått bestämma. Men nu blev de planerna inställda till min bokade tågbiljett och min novemberlöns förtvivlan. Suck. Men, jag åker dit nästa helg. Där ska jag först träffa min spärrvakt, Tove. Vi ska sitta i Gamla stan och äta på vårat bästa ställe. (Där satt vi när jag sa att jag misstänkte att jag var gravid. Jag hade tydligen "betett mig konstigt" innan jag sa det och Tove hade hela tiden trott att jag skulle säga att jag var kär i henne. Sen när jag berättade om mina misstankar var det första hon sa "FAN VAD TUR!" Varpå jag frågade "Vadå tur?" "JAG TRODDE JU ATT DU VAR KÄR I MIG" Haha hon är knasig) Sedan ska jag åka till vidare till mannen som gjorde mig gravid. Han är lika glad som jag att vi ska få en dotter, om möjligt gladare? Jag har hört att han går runt på jobbet med ultraljudsbilderna och ropar "KOLLA VAD JAG HAR ÅSTADKOMMIT!" En stolt blivande farsa helt enkelt, visst är det härligt?

Ikväll spelar jag Bob Dylan. Han är allt bra han.
Godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0