Buskefynd!

Petter, mamma och jag åkte till stora Coop. Jag handlade clemisar och Petter handlade svartvinbärsdryck. Jag sa att han var äcklig, svartvinbär är äckel. Mamma hade inget att handla. Däremot bestämde hon att vi tre skulle gå runt parkeringen till buskarna mot stora vägen. Hon hade nämligen glömt en hel väska med kläder och skor på parkeringen några dagar tidigare. Nu tänkte hon att någon tjyv hade tagit väskan men hällt ut allt innehåll i buskarna 500 meter bort. Jag och Petter skrattade åt mamma. Men tji fick vi. Hennes skor och kläder fanns kvar. Det enda som saknades var ett badlakan. Medan jag hjälpte mamma och leta i buskarna (har rivit upp tre sår i ansiktet nu) kastade Petter ekollon på oss och ropade "DÄR ÄR EN ÖL BURK MAMMA, ÄR DEN DIN?" och "DÄR ÄR EN THINNERTRASA MAMMA, ÄR DEN DIN?" När han ropade det sista gick en tant förbi och sa strängt "Sånt där skojar man inte om!" till Petter. Jag ramlade ihop i buskarna av skratt.

Ni vet såndär doft som kommer när man tänder en tändsticka. Jag är sugen på det. Finns det något som smakar ungefär som det doftar? Jag kan ju inte äta tändstickor liksom. Framför allt inte en brinnande. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0