Inte så VVV

Vet ni vad? Det gick verkligen bra på spelningen igår. Jag insåg ännu en gång att det jag älskar mest, är att sjunga. Mycket härligt var det, och nästa gång blir 14 maj. Utomhus!

Idag är jag inte så vidare värst vacker. VVV. Konserten är på lördag och i hopp om att inte vara osynlig på scenen (jag är förbannat blek i vanliga fall) så köpte jag igår brun utan sol. Det blev inte bra. Eller jo, till en början. Men i morse när jag stod vid badrumsspegln, såg jag en brunvitfläckig tjej som stirrade på mig. Det var jag. Tog på mig polotröja, solglasögon och försökte "conseala" över det värsta. Vantar tog jag också. Eleverna skrattade åt mig och jag har nu suttit och googlat på "Få bort brun utan sol snabbt" varenda håltimma. Tvål och socker, peela utav helvete, bada bastu och fila? Ja, får försöka allt! För såhär kan man bara inte se ut.

Jaja, nu ska jag på lärarmöte. Och... Just ja! Till er som inte förstod att rektorsgrejen var ett skämt - det var ett skämt. Jag ska bara bli studierektor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0