Ibland gör man saker, med anledning okänd

Idag kom rektorn förbi och hälsade. Jag hälsade tillbaka. "Hur är det med dig?" frågade han. Då hände det något märligt. Jag gjorde situationstecken med händerna samtidigt som jag sa "Bra" Alltså som om det egentligen inte var bra. Varför gjorde jag så? Vad hände där egentligen? Jag ska forska i sådant här. Någon gång.

Googlade på ordet nu, och tydligen heter det inte situationstecken. Det heter citationstecken. Visste ni det? Där lärde jag mig något nytt. Här har jag gått runt hela livet och trott fel Konstigt. Ska forska i det med. Någon gång.


Kommentarer
Postat av: Klara

Hahahhahah! Vaaa? Situationstecken? Hur tänkte du där? Det är ju tecken för att man citerar. Hahaha fyfan vad kul :D

2010-05-19 @ 12:29:50
URL: http://klarawiren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men alltså. Shit, det har bara varit en självklarhet..

2010-05-19 @ 13:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0