Orsa Spelmän, Lugn kväll och Båtar

Jag och Eddie har lugn kväll framför melodifestivalen, andra chansen. Jag berömde precis Eddie för att han öppnat mina ögon för Orsa Spelmän. Innan jag träffade honom lyssnade jag visserligen på folkmusik, men hade inte upptäckt dessa underbara (höhö, fyndigt med låten som heter "Underbart"... nej inte så kul) gubbar. Vi båda har röstat på dem och jag utförde det redan gjorda skämtet "Ja hej, jag skulle vilja rösta på Orsa Spelmän" när telefonrösten började prata mekaniskt. Inte jätte kul, men ändå folkligt gjort av mig.

Annars då? Jag har varit på sjukhuset med spärrvakten. Hennes muskler i handen blev krossade i spärren till tunnelbanan, därav namnet Spärrvakten. Egentligen heter hon Tove, och är en förtjusande ung dam som blivit en ny kär vän till mig. Berättar mer om vårat galna sjukhusbesök imorgon.

Dea har fått barn. Fantasktiskt. Kan inte vänta tills jag får träffa lille Charlie. Jag har fått den underbara äran att få vara gudmor åt lillen. En bra sådan ska jag vara!

Igår och idag har jag jobbat på en väldigt stor båtmässa som Intervjuare/Värdinna/Objekt som båtmän tar sig friheten att ta på. Det sistnämnda tycker jag verkligen inte är okej. Funderade på vad som skulle hända om jag tafsade tillbaka. Antagligen skulle jag få sparken. Nej, världen går inte framåt...

Nej, nu tog Andra Chansen slut, och Orsa gick ej vidare. Suck. Nu ska jag pussas och kolla på "Vänner", samt äta CheeseBAAAALZZZ! TJAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0