Do re mi fa so la siiii

"Låt se nu hur gör man från början, jag tror att vi gör så här. Om ett alfabet börjar ABC, börjar skalan med namnen Do Re Mi Do Re Mi. Det blir en liten melodi Do Re Mi"

Ja gudars. Tänk om det vore så lätt att lära ut musik, som i Sound of Music. Då skulle mitt jobb vara enkelt. Det är inte en slump att jag refererar till en musikal. Jag har nämligen musikal på hjärnan, mest hela tiden. Försöker behärska mig, vänta och ha tålamod... men Maj månad (då sökningarna till Musikallinjen ska ske) känns så långt fram i tiden.

Om en kvart börjar Saltön. Jag och Eddie (mest jag) hade bestämt att vi skulle följa det programmet, varje måndag. Men nu sitter han på söder och dricker öl på Hjärtats. Han ringde i och för sig och frågade om jag ville komma dit. Men nej, jag ska se Saltön! Och är det inte bra, så är SVT skyldiga mig en öl på Hjärtats. Så är det. Nej fyfasen. Har jag blivit tråkig på riktigt? Jag skriver ju som om jag hette typ Tant Huldir, eller något sådant. Är det någon mer under 20 som kollar på Saltön?

Imorgon ska jag vara cool igen.
TJAO


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Visst vore det lätt, men det vore nog inte lika roligt. Okej, det vore roligt för då kunde man göra mer, men man skulle nog inte bli lika smart.



Men vad kom "sii" ifrån?

2010-03-09 @ 11:06:16
URL: http://clnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0