Tomma glas

En natt i somras satt jag uppe och skrev på text. Jag var ledsen, mådde jätte dåligt och allting var egentligen som värst. Denna kväll kom det bästa ur det värsta, texten blev faktiskt riktigt bra. En halv text. Jag somnade ifrån skrivandet efter några timmar, tänkte att "jag skriver färdigt den imorgon" Men det gjorde jag inte. Inte dagen efter det, och inte dagen efter det. Det kom inget mer.

Jag har försökt och försökt att få den klar. Det har varit en frustration att den bara ligger halvfärdig. Så, idag bestämde jag mig för att nu banne mig skulle den bli klar. Jag satte mig i sängen när jag kom hem och tänkte tillbaka på den där kvällen. Inga lyckliga tankar där inte. Men jag lyckades någolunda hitta den sinnesstämmningen jag befann mig i, den kvällen.

Och, nu är texten nästan klar och jag är nöjd. Ingen ångest och ingen ånger. Jag publicerar den inom kort.


Kommentarer
Postat av: Kakel

ha! sa ju att det skulle komma nått bra utav fyllesnacket på balkongen den sommarkvällen :}

2010-01-22 @ 17:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0