Stockholmsmässan

Jag gick upp i gryningen för att bege mig till Stockholmsmässan i Älvsjö. Jag åkte fel tre gånger innan jag kom rätt. Väl där fick jag reda på att de nog skulle vara överbemannade idag, så fick "ha jour" (känner mig lite cool för det) för att se om jag skulle behövas. Om ingen ringde skulle jag åka hem. Dock sa de åt mig att komma och garerobjobba i Folkets Hus klockan 06:30 imorgonbitti. "Vart ligger folkets hus?" frågade jag, och fick en oläslig karta.

Mässan var i alla fall helt fantastiskt. "Endast Fackfolk" stod det i entren. Men jag fick en passerkort och medans jag "hade jour" kollade jag förundrat på alla affärsmänniskor och deras varumärken och prylar i ett par timmar. Sen tog jag pendeln till stan.

Kändes lite onödigt att åka dit när jag inte ens fick jobba. Jag hade ställt in en intervju idag, just för detta. Men jag kände mig mycket kvinnlig i arbetskläderna. Hög kjol, vit skjorta och högt uppsatt frisyr. Måste sett ut minst som 35 år... typ!

Annars går det bra på jobbfronten. Jag blev anställd som vikare igår hos Victor Rydbergs Education. Sedan har jag intervju på måndag + godel på Ikea. Det vill jag dock helst slippa, för det ligger så långt bort. Jag hoppas på att få jobba mycket nu, för nästa månad blir det ingen lön alls!

TJAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0