Schysta lökar

Nu är det väl inga mer högtider på länge? Ingen jul, födelsedag eller något mer decenium vi ska in i? Nej, tänkte väl det!

Morfar ringde och ville att jag och Eddie skulle komma till Vasakrogen och spela lite låtar. Jag sa först "ja visst!" men sedan tog jag en ton och det lät rossligt och dumt, så jag sa att vi förmodligen inte skulle komma. Min morfar är irländsk musiker. Inte från Irland då, men han spelar irländs musik. Hans högsta dröm är att jag endast ska sjunga just irländskt. Får se om jag någonsin uppfyller den drömmen.

Vidare så har jag börjar älska lök väldigt mycket. Jag skär rödlök och vitlök. Och tomat. Sen steker jag det och äter det. Jag känner ett starkt behov av smaken helt enkelt. Behovet efter löken började den 27 december, så det är än så länge inget allvarligt beroende.

Ikväll ska vi hyra film. Eddie ska äta chips och jag ska äta lök. Ska kika in på cityhallen och se om de har några schysta lökar till mig. Nej, nu skriver jag ju bara om lök. Vad händer? Apåråpå händer, så luktar de lök. Kära någon. Måste skärpa mig.

/Lökbob

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0