Nu fattar jag

Jag skrev väl att maten jag gjort var äcklig? Ja visst gjorde jag! Nu vet jag varför. Jag hade köpt fel bacon. Vegetarisk bacon som såg ut som vanlig, hade jag köpt. Jag säger inte nu att vegetariansk mat är äcklig. Men bacon???? Är inte själva grejen att det ska vara kött i det????? När jag insåg mitt felköp tänkte jag åka till Ica på T centralen och reklamera, så arg blev jag. "Vegetarisk" står jättelitet. Medans "Bacon" står med stora ståtliga bokstäver. Så, numera vet jag att det inte var mitt fel att jag spillde ut maten i sängen. Det var den falska baconens fel.

Sov sämre än sämst inatt. Först var jag rädd för tjuvar. Sen spöken. Sen hajar. Sen alla sorters fåglar. När jag tillslut somnade drömde jag att jag en tjuv på ballkongen som jag matade ibland. Märkligt. Han hette Tjuvis. Märkligt det med.

Nu ska jag på intervju och sen sätter jag mig på tåget till Örebro.
TJAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0