Återigen lök. Och tidsfördriv inför flytten.

Jag älskar lök. Jag äter det hela tiden. Det är mitt nya godis. Jag är dum i huvet.

Kontraktet är påskrivet och vi har nycklarna till lägenheten. Om 27 dagar flyttar vi in. Om 648 timmar. När jag var liten och vi skulle åka långt med bilen frågade jag alltid hur lång tid det var kvar. Om svaret tex blev 5 timmar, så tänkte jag "Alltså 10 stycken Björnes magasin", för jag visste att Björnes magasin var en halvtimma. Sedan lekte jag och Petter Björnes magasin 10 gånger, sen var vi framme. Hmm får se nu, 648 x 2 = 1296. Jag måste leka Björnes magasin etttusentvåhundanittiosex gånger innan vi får flytta in. Någon som vill vara Snigel eller Hugo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0