Sjuk

Nej, jag mår inte bra. Har faktiskt nog aldrig mått sämre i hela mitt liv. Allt började i fredags, för en vecka sedan. Jag låg på min säng och blev helt plötsligt varm utav helvete. 38 grader blev 39, som blev 40. Vi åkte till sjukhuset och var där nästan hela helgen. Jag har blivit sjukskriven och tillsagd att ligga i sängen ungefär hela tiden. Huvudet och nacken tar fan mitt liv OCH, ingen mat i världen vill stanna i kroppen. Jag spyr upp allt. Mysiga detaljer eller ej...?

Hade det här hänt utan att jag haft en liten bebis i magen, hade jag inte brytt mig. Men nu känns det förjävligt. Doktorn sa att det var vanligt, att gravida kvinnor inte orkade på samma sätt. Och då måste man lyssna mer noggrant på kroppen, än vad man kanske skulle gjort i vanliga fall. Så jag får göra det. Vill bebisen att jag ska vila och kolla på alla jordens tv-serier, då gör jag det.

Som jag skrev igår, har jag fått se den nu 3 månader gamla lillkorven i magen. Den var vild och sprattlig. Det var det mest häpnadsväckande jag sett hittills i mitt liv och hur hög feber jag än hade när jag fick se detta, så kan jag med säkerhet säga att det var den sötaste lilla varelse jag sett, någonsin.

Nu har jag fått klaga lite. Men, nakeddays brukar inte innehålla några klagerier, så detta inlägg tycker jag är okej. Nu orkar jag inte längre sitta upp. Så detta får bli slutorden. Förlåt för dålig läsning. Vill ni verkligen läsa Nakeddays, kan ni gå tillbaka till gamla inlägg! Vissa är lite roliga. Yes!

Kommentarer
Postat av: FridaB

Äh, här behövs inga fasader hållas upp. Vi gillar dig som du är med alla delar inräknade!

Sjukt kul att följa din blogg och jag hoppas vi hörs snart. Det känns som jag är gravid också haha:D

Jag vill ocksåååå:P Men jonas säger att jag i alla fall måste skaffa körkort först:P

kramar!

2010-08-07 @ 21:12:17
Postat av: R

buubii! lillkorv<3

2010-08-11 @ 03:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0