Plötsligt händer det

Jag måste bara berätta om en händelse som skedde för två veckor sedan. Coop nära, sörby. Jag stod i kassan och skulle köpa något, minns ej vad. Säkert billyspizza. Framför mig i kön stod en pojke, kanske 7 år och hans pappa. De hade precis fått sina varor inslagna när pojken börjar hoppa på stället.
Pojken - Pappa pappa pappa pappa, kan vi inte köpa en trisslott?
Pappan - Nej
Pojken - Men det står ju att "Plötsligt händer det" VI KAN VINNA!
Pappan - Nej
Pojken - Men tänk om just den lott vi skulle köpt är vinst. Skulle du inte bli ledsen då?
Pappan - Nej
Pojken - MEN DU SKULLE JU KUNNA FÖRTIDSPENSIONERA DIG!
Jag, tyst för mig själv - hahahaha
Pojken - Skulle du hellre vilja att hon (pekar på mig) vann på våran lott?
Jag - Eeh hehe
Pappan - Men sluta tjata nu!
Pappan och pojken lämnade affären med sina påsar, och kanske en förtidspension fattigare.

Jag kollade ner lite på magen och önskade att ungen där inne skulle bli som den lille pojken. En smart en. För hur många barn skulle komma med argumentet med förtidspension? Inte många. Fan vilken underbar jävel till pojk!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken vecka är du nu i =)?

2010-08-18 @ 22:48:51
Postat av: Johanna

15 idag =)

2010-08-19 @ 08:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0