Hacka lök i köket

Sen jag blev sjuk har mina föräldrar varit änglar. De har tagit hand om mig och varit väldigt goa. Lagat mat, masserat, handlat alvedon och inte lyssnat på dödsmetal. Inte för att de någonsin gör det, lyssnar på dödsmetal alltså. Men jag menar att, då skulle jag fått mer ont i huvudet. Och då är det ju snällt att de inte börjat med det. Jaja, ni fattar, de har varit schysta.

Idag kände jag mig lite piggare framåt kvällen, så jag tänkte att jag kunde laga maten. Kommer ni ihåg, ni som läst nakeddays länge, att jag skrev mycket om lök i vintras? Hur mycket jag älskade lök och att det var i princip det enda jag gjorde om dagarna, åt lök. Minns ni? I alla fall, jag började känna ett extremt löksug när jag planerade kvällens matlagning. Så jag började hacka, hacka och hacka. Jag hackade lök i säkert 1,5 timmar, och förlorade nog 45 miljoner liter tårar under tiden. Ni vet, lök och tårkanaler, inte att leka med! När löken var hackad fräste jag den och hällde i lite diverse saker i pannan. Jag improviserade likt en bankrånare och hela huset doftade lök + diverse saker. När jag tyckte att det var klart serverade jag mina föräldrar och de sa att maten var det godaste de ätit. Jag blev stolt, klappde på magen och sa till bebisen att den skulle få god mat livet ut.

Ni väntade er kanske att jag skulle avsluta detta inlägg med "Sen blev mamma och pappa magsjuka", eller "Maten visade sig innehålla råttgift" MEN NEJ! Inte denna gång. Jag lyckades göra en utsökt måltid och jag är mäkta stolt. Bara det jag ville skriva. Ett skrytinlägg helt enkelt. Hah!

Här är en av lökarna jag hackade.

Nää, det är det inte.



Kommentarer
Postat av: malin

ät kebab

2010-08-13 @ 10:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0