Gymnasiekillen

Inatt kunde jag inte sova. Jag log och smågrät lite åt att Petter ska börja gymnasiet idag. När klockan var 01 så ropade jag "Peettteeer". Efter några upprepningar svarade han tillslut "aa mm" med trött röst. "Kan inte du bli liten och tjock igen?" frågade jag sorgset. Det blev tyst en stund, sen kom han in till mitt rum och var lite nervös och pirrig. Jag berättade hur han skulle bete sig under sin första dag på Karro. Det var enkelt. Jag berättade hur jag hade betett mig min första dag på Karro och sa "Gör precis tvärtom, så blir allt bra" Så Petter ska inte ha basker, genomskinlig döskalletröja och inte läsa en bögporrnovell för sin klass.

Jag kramade Petter godnatt och frågade en sista gång om han kunde bli liten och tjock igen. Då svarade Petter "Ja" och gick in till sitt rum. Nu hoppas jag att han blir det, för gymnasiet är alldeles för stort för min lillebror.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, han ska vara liten och tjock. Och ja, han ska inte göra som du gjorde första dagen

2010-08-23 @ 08:56:50
Postat av: Anonym

Din brorsa är snygg!

2010-08-23 @ 12:28:33
Postat av: Petter

Hoppas inte min brorson/dotter kommer se ut som jag.

2010-08-23 @ 22:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0