Det här med namn

Ca 40% av min vakna tid tänker jag på namn till bebisen. Jag skulle kunna tänka mig att döpa den till Bebisen men det går ju inte, den växer ju och slutar en dag vara bebis. Men gulligt är det. Till en början var jag och Erling överens om att, skulle det bli en flicka så fick hon heta Luna. Dock har jag tröttnat på det och det finns inget bestämt. Tänkte här med skriva ner namnförslagen vi har på tjej, och kommentar till de namnen.

Tine
Vilde - Erlings favorit, NEEEEEEEEEEEEEEEEJ enligt mig
Savannah - Min favorit, NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ enligt Erling
Tuva
Bajse

Sen finns det tusentals till namn som har diskuterats och fajtats om, men det är dessa fyra namn som har varit mest aktuella. Tine och Tuva är de namnen som vi är överens om. Båda de namnen tycker jag är underbara på en liten tös. Och självklart är inte Bajse ett försla

Killar då. Där var det lite svårare i början, då vi inte kom på ett enda bra namn. Och kom vi på något bra, så tyckte inte den andre om det. De namnen vi är överens om är Bobbo och Movitz. Jag vill Bobbo som tilltals, och Erling vill Movitz. Movitz är från Bellmans "Märk hur vår skugga" Därav stavningen. Och Bobbo är från Ugglas "Bobbo Viking" Kan säga på en gång att Bobbo inte har något med mittt smeknamn att göra. Det var en som fråga "Meh, är det bara för att du kallas Bob?" Nej, så är inte fallet. Skulle vara ganska visset att döpa sitt barn efter sitt smeknamn.

Den 22 september blir det lättare att utesluta vissa namn. För då är det nämligen dags för...tadaammm ultraljud! Jag har övertalat läs:tvingat Erling att vi ska ta reda på kön. Jag har trott stenhårt på tjej sedan dag 1 och tror nog det fortfarande. Det kanske blir en tjej med snopp. Vem vet. Eller en hund. En zombie. En räv. Nej, nu skenar tankarna iväg på annat och jag ska sova, som jag gjort hela dagen hehe. Hej.


Kommentarer
Postat av: Mimmi W

Tjen namn:

Tilly

Ally

Bim

Cornelia

Donna

Elly

Hella

Heidi

Line

Liv

Nalia

Nea

Odessa

Ottilia

Quincy

Saga

Tua

London

Paris

Berlin

2010-08-26 @ 23:10:24
Postat av: Anonym

Killnamn:

Dimitri

Viggo

Vincent

Sylvester

Rebell

Ossian

Orry

Manne

Mac

Leonard

Leopold

Lorens

Leon

Lave

Joannis

Cornelius

Caleb

Frej

Elton

Elmer

Dominic

Dirk

Derik

2010-08-26 @ 23:16:01
Postat av: Johanna

haha du är galen. Bara för att du inte gilla Bobbo. Men tack =)

2010-08-27 @ 09:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0